پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2902
-
الف
+

نمایش آثار معتبر«سینمادورئل» در «سینما حقیقت»

آثار منتخب «سینمادورئل» در یازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» به نمایش در می‌آید.

آثار منتخب یک جشنواره فرانسوی در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به نمایش در می‌آید.

به گزارش آی‌فیلم، ۵ فیلم منتخب جشنواره «سینمادورئل» فرانسه در بخش مرور یک جشنواره این دوره‌ از «سینماحقیقت» به نمایش در خواهند آمد.

این فیلم‌ها عبارتند از «آماده به خدمت» به کارگردانی آلیس دیوپ از فرانسه، «خلاصه داستان بلند» به کارگردانی ناتالی بوکچین از آمریکا، «رویایی‌ها» به کارگردانی راس بکرمن از اتریش، «ماما سرهنگ» به کارگردانی دیودو هامادی از فرانسه- کنگو و «همچون درون یک آینه» به کارگردانی یی چویی از چین.

گفتنی است، «سینمادورئل» یکی از معتبرترین جشنواره‌های مستند جهان است که در سال ۱۹۷۸ توسط کتابخانه عمومی اطلاعات BPI فرانسه و با حمایت مرکز ملی تحقیقات علمی CNRS این کشور تاسیس شده است.

به علاوه، جشنواره «سینمادورئل» همه ساله بیش از ۲۰۰ فیلم مستند را در بخش‌های مختلفی در مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو و چندین سالن سینمایی دیگر در پاریس به نمایش درمی‌آورد و همزمان کارگاه‌های تخصصی و چشم‌اندازهای مختلفی را برپا می‌کند تا بهترین فیلم‌های مستند سال و تاریخ سینمای مستند را برجسته کند.

لازم به ذکر است، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران، «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶ در شهر تهران برگزار می کند.

تعبیر «حقیقت بهترین راهنماست» از فرمایشات حضرت علی(ع) شعار جشنواره سینما حقیقت است.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر